Drámaian visszestek a Porsche eladásai Kínában, de az ázsiai ország autópiacának átrendeződése nem csak a sportautómárka helyzetét alakíthatja át– írja az Automotive News Europe.
A visszaesés oka az, hogy a kínai gyártók száma és a már létező márkák kínálata jelentősen bővült az utóbbi években, az új belépők pedig óriási sebességgel kezdték el kiszorítani a történelmi gyártókat az országból.
Ráadásul a kínai vevők figyelik az autót árát, szívesen választanak hazai márkát. Emellett egyre többen keresik a villanyautókat, így egyre kevesebb érdeklődőt lehet megfogni a sok évtizedes műszaki hagyományokkal.
Ennek a folyamatnak az egyik „áldozata” a Porsche, miután az 2025 első negyedévben 42 százalékkal kevesebb új autót adott el, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A Kínában március végéig regisztrált 9 471 Porsche időarányosan is elmarad a márka 2021-es éves rekordjától, amikor több mint 95 600 példány talált gazdára a világ legnagyobb autópiacán.