Bezuhant a Porsche eladása Kínában, remeg az autóipar az egész világon

2025. május 03. 17:14

Az öreg kontinensen is hódítanak a kínai autók.

2025. május 03. 17:14
null

Drámaian visszestek a Porsche eladásai Kínában, de az ázsiai ország autópiacának átrendeződése nem csak a sportautómárka helyzetét alakíthatja át– írja az Automotive News Europe.

A visszaesés oka az, hogy a kínai gyártók száma és a már létező márkák kínálata jelentősen bővült az utóbbi években, az új belépők pedig óriási sebességgel kezdték el kiszorítani a történelmi gyártókat az országból.

Ráadásul a kínai vevők figyelik az autót árát, szívesen választanak hazai márkát. Emellett egyre többen keresik a villanyautókat, így egyre kevesebb érdeklődőt lehet megfogni a sok évtizedes műszaki hagyományokkal.

Ennek a folyamatnak az egyik „áldozata” a Porsche, miután az 2025 első negyedévben 42 százalékkal kevesebb új autót adott el, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A Kínában március végéig regisztrált 9 471 Porsche időarányosan is elmarad a márka 2021-es éves rekordjától, amikor több mint 95 600 példány talált gazdára a világ legnagyobb autópiacán.

Ezt is ajánljuk a témában

Mérgezővé válhat a rizs!

Egy kínai kutatás szerint súlyos egészségügyi kockázatok elé nézhetnek a világ rizsfogyasztói. A hőmérséklet-emelkedés és a légköri szén-dioxid-koncentráció növekedése miatt ugyanis jelentősen megugorhat a mérgező arzén mennyisége a rizsben.

A Carscoops autós portál szerint arra hívta fel a figyelmet, hogy a Porsche eladásai világszerte nyolc százalékkal csökkentek. Ennek részben a 34 százalékos németországi visszaesés az oka, és mivel az Egyesült Államokba szállított európai autókat Trump vámintézkedései fenyegetik, kérdés, hogy ez miként hat majd a Porsche ottani helyzetére.

A kínai autópiac átrendeződése nemcsak a Porsche helyzetét alakítja át, a Mercedes eladásai is hét százalékkal csökkentek 2024-ben, az idei első negyedévben pedig további tíz százalékkal 153 ezer példány alá mérséklődtek.

A BMW-csoport ugyancsak az érdeklődés csökkenésével számol Kínában. Március végéig mintegy 17 százalékkal kevesebb fogyott a BMW-kből és a Minikből, miután ezekből tavaly összesen 712 ezer példányt adtak el.

Kapcsolódó vélemény

undefined

Bernard Guetta

Vasárnap.hu

Idézőjel

Ha az amerikai és az orosz elnökkel visszatér a világba az egymással ellenséges birodalmak kora, akkor az állandó, egymás elleni stratégiai szövetkezési kényszer is visszatér.

Ha globálisan nézzük az összképet az rajzolódik ki, hogy 

Az európai autópiac a 2010-es évek közepén még egymaga nagyobb volt, mint az amerikai és a kínai együttvéve. Ez tíz év alatt oda jutott, hogy Európa ma nagyságrendileg a fele az amerikainak, és kétharmada a kínainak.

Erről már Feledy Botond, geopolitikai szakértő mesélt a vezess.hu portálnak.

A szakember hozzátette:

A leginkább fejlődő elektromos autók darabszámában pedig a legfrissebb havi számok szerint a kínai BYD már a világelső, az amerikai Tesla a második, és utánuk jönnek az európai márkák. Globálisan ezek a számok elég beszédesek.

Hangsúlyozta: Európában is növekednek a kínaiak számai, de még nem masszív a jelenlétük az utakon. Ezt a növekedést fogta meg a vámokkal tavaly az Európai Unió. Ezt azért szabták ki, mert a kínai állam szubvencionálja a saját autóiparát, magyarán versenyelőnyt jelentő támogatást ad neki.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Képernyőfotó

***

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
niof78
2025. május 04. 07:50
Mit ne mondjak, nem csodálkozom. Minimum 10 éve az a tendencia, hogy egyre rosszabb, de maximum stagnáló minőségű járműveket árulnak, egyre több pénzért. Miközben azt látni, hogy a kínai autók bár drágábbak, olyan dolgokkal vannak teletömve, amik az európai autókban még csak hírből sem ismertek, vagy maximum a totálisan luxus szinten elérhetők. Kicsit átzuhantak a ló túloldalára azzal, mint oly sok más termék esetén, hogy évről évre csak tupírozzák a szart, mert úgyis megveszik alapon. Hát, eljött az ideje, hogy nem veszik meg. Meg amúgy is meg kéne reformálni az autógyártást. Itt lenne az ideje, hogy 200 féle típus helyett csak 1-2 típus legyen, de az jó és időtálló. Semmi szükség ennyi gyátóra, típusra, felszereltségre. Kellene városi kis autó, családi kis autó, családi nagy autó, kisteher, teher, és árúszállítók és ezzel befejeztük. Teljesítményben is egyformák kellenének, amivel egy csomó balesetet meg lehetne előzni, mert nem akarna minden idióta jobbansietni, mint a többiek.
Mich99
2025. május 03. 20:12
Brüsszel jól kibaszott a német autóiparral...
Turán
2025. május 03. 18:09
És az nekünk jó vagy rossz? Mindenképpen negatívum hogy nagyon sok magyar cég beszállító a nyugati cégeknek, úgy fest mintha a szerző örvendezne ha csődbe mennének. Jó, lesz esetleg helyette távol-keleti fülöp szigeteki vendégmunkásokkal dolgoztató kínai. Mondjuk az államnak mind1 honnan jön az adó. Meg nekem is..😁
rocktoberi-2
2025. május 03. 18:03
Hány kocsit adott el a Porsche, Mercedes és a többi gyár Oroszországban?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!